Publications & Talks
Book sections/ journal papers
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Alecks Ambayec, Renata Gaspar, Jan-Tage Kühling, Sozita Goudouna, Simon Probst: „Changing Perspectives on Performance Collaboration: Problematizing More-Than-Human Subjectivities", in Collaborative Research in Theatre and Performance Studies. Global Performance Studies, GPS issue 4.2 2021.
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„Anthropocene Hells — Matter and Myth in Philippe Quesne’s Night of the Moles“, Performance Research: On Hell, Vol. 26, issue:1, 2021.
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"(Negative) Boundary Objects: The Chicken and its Pinkness", in: Nonhuman Nonsense: Pink Chicken Project. Re-occupying the Rock Strata, NY 2021, pp.112-122.
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„Fallen Fühlen. Emergenz, Vitalität und Latenz des Nicht-Menschlichen in Nick Steurs A Piece of Two“, in: Margit Bischof, Friederieke Lampert: SENS(e)ATION in Tanzkunst und Wissenschaft. Jahrbuch der Gesellschaft für Tanzwissenschaften. Bielefeld 2020, pp. 307-317.
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„On How to Make Mistakes”: Writings for the Slovenian Plattform for Contemporary Dance NEFORMA. https://www.sploh.si/en/reflection/neforma_reflection/920
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„Eine affektive Praxeologie. Diderots Paradox über den Schauspieler und die Akteur Netzwerk-Theorie“, in: Lore Knapp: Literarische Netzwerke im 18. Jahrhundert. Bielefeld 2019, pp. 117-136.
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„Deligierte Schwärme und Kopflose Monster: Kollektive Körper als transkulturelle Inszenierungsstrategie“, in: Teresa Kovac, Koku Nona: Postdramatisches Theater als transkulturelles Theater. München 2018, pp. 285-300.
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„On the Common Good: The Institution of the Chorus and Images of a Nation in Marta Górnicka’s Theatre”, in: Adamiecka/ Keil (Hgs.): Polish Theatre Journal. Warszawa 2017.
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„Gatunki Liter: Zwierzę współczesne pomiędzy polityką a poezją”, in: Jedliński/ Witczak (Hgs.): Ciała Obce. Bydgoszcz 2016, pp. 83-93.
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„Senses of Community: The Inoperative Animal“, in: Frankovich/ Gullichsen/ Von Nissinen/ Hernandez (Hgs.): Emergency: Emergent Writings on Live Art and Performance. Theatre Academy Press, University of the Arts Helsinki: Helsinki 2015, pp. 40-49.
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„Subalternität als Notwendigkeit – Jérome Bels Pichet Klunchun and Myself“, in: Thewis, Online–Zeitschrift der Gesellschaft
für Theaterwissenschaft 2014: theôría.
Presentations and invited lectures
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"Doing Time - czyli robić czas. Teatr Węgajty i praktyki tworzenia historii w epoce poza-ludzkiej", "Węgajty jako Czasownik? krajobrazy ‧ społeczności ‧ pogranicza", Węgajty Theatre, 25.07.2022
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(together with Renata Gaspar) "Following Non-Human Collaboration: Naming, Producing, Tracing", Performance Philosophy Problems: How Does Performance Philosophy Collaborate?, University of the Arts Helsinki, 17.06.2022
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„Defining Planes of Negotiation – the Role of (Non-Human) Fiction within Bruno Latour’s and Philipp Quesnes „Make it Work – Le Théâtre des négociations“, The Theatre, A behavioural laboratory for climate change?, Paris 8 and Université Nanterre, 21.-24.10.2020
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POSTPONED DUE TO COVID-19: „Collective Ends and the Performance of Alterity. Towards a Theory of Ecological Delineation“. PERFORMANCE STUDIES INTERNATIONAL 2020, 07.-11.07.2020, Rijeka, HRV
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„Shifting Baselines: Performing Scale in the Anthropocene“. Shifting Baselines, 14.-17.10.2019 Maribor, SL
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„Fallen Fühlen. Latenz, Balance & Virtuosität in Nick Steurs ‚A Piece of Two’”, Sens(e)ation in Dance and Science. Symposium of the Society for Dance Research (GTF), 27.-29.09.2019
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„Mrówki, Mech i Nagie Koty – Performanse Antropopcenu“, Festival: Theatre Village, Węgajty, PL. 22.07.2019
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„Moving Natures – Dance in the Anthropocene“, Art in the Anthropocene, Int. Conference, Trinity College Dublin (IR) 7.-9.06.2019
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„Tanz/ Fiktion/ Spekulation: Bewegtes Wissen im Anthropozän“, Aisthesis und Anthropozän. Zum Verhältnis von Visualität, Narrativität und Wissen. University of Erfurt. 29.11.2018
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„Introduction to Contemporary Dance: Movement. Borders. Ecology“. Atlas-Workshops Agadir. Technical University/ University of Dance Cologne. 30.10.2018
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„Movement in the Anthropocene“/ Workshop. Earthbound. The Multispecies Paradigm Shift“ 26.-29.09.2018 (Aarhus, DK)
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„Bruno Latour und die Ästhetik“. Bruno Latour und die Aufklärung. Zentrum für interdisziplinäre Forschung, Universität Bielefeld, 16.09.2017
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Biotopia (Panelist). Westflügel Theater, Leipzig, 28.03.2017.
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„Deligierte Schwärme und Kopflose Monster: Kollektive Körper als transkulturelle Inszenierungsstrategie.“ Postdramatisches Theater als transkulturelles Theater, Institut für Theaterwissenschaft Innsbruck, 14.-16.04.2016.
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„Gatunki Liter: Zwierzę współczesne pomiędzy polityką a poezją”. Oblicza Obcości, Konferencja naukowa zorganizowana przez Instytut Filozofii UAM oraz Zakład Literatury XX wieku, Teorii Literatury i Sztuki Przekładu Instytutu Filologii Polskiej UAM, 9.03.2016
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(together with Martin Rosie): „Ghosts – Towards a Micropolitics of Nature”. The Yes!- Conference, Institut für Angewandte Theaterwissenschaft Giessen,
13.02.2016 -
„Tierräume als Wissensräume: Choreographische Praktiken als Verhandlung epistemologischer Ordnungen zwischen Tier und Mensch“. Theatrum Animalium | Theatrum Animarum – Inszenierung der Tier-Mensch-Relation; TFM-Institut Universität Wien), 9.12.2015
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„Senses of Community: The Inoperative Animal”. 5th International Festival and Conference of Live Art and Performance Studies, Theatre Academy of University
of the Arts, Helsinki, Finnland 27.05.2015 -
„The inoperative animal: Notions of community in Antonia Baehrs ‘Abecedarium Bestiarum‘” The Young: what matters – International Postgraduate Conference, University of Utrecht 7.02.2015, Utrecht
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„Subalternität als Notwendigkeit – Jérome Bels Pichet Klunchun and Myself“, theôría – Tagung der Angewandten Theaterwissenschaft, 12.7.2013, Gießen.